lunes, 23 de mayo de 2011

Model pedagògic CAIT

En aquest apartat podeu observar un resum de l'arxiu sobre el model pedagògic CAIT.

Es tracta d’un model d’aprenentatge constructiu, autoregulat, interactiu i tecnològic que intenta ajudar els alumnes a aprendre de manera significativa. Es pretén que els alumnes agafin la informació que trobin en internet i analitzar, relacionar, criticar, transferir i aplicar aquesta informació per poder-la transformar en coneixement.
Aquesta pedagogia d‘internet permet transformar la informació en coneixement, aprendre a aprendre (l’alumne és capaç d’aprendre pel seu compte) i per tant adquirir un aprenentatge actiu, autoregulat constructiu i interactiu.
La tecnologia és útil quan les activitats d’aprenentatge en els quals s’impliquen l’estudiant i l’instrument tecnològic són iniciades i controlades per l’estudiant. Davant d’aquest fet, les tecnologies permeten als estudiants a realitzar més interpretacions i representacions personals significatives de la realitat. A més, aquestes tecnologies són instruments per accedir a la informació, poden utilitzar-se per resoldre problemes, entre d‘altres.
Internet participa en la tasca de col·laborar en el procés de construcció, desenvolupament i aplicació d’aquests coneixements i intervenir com un instrument cognitiu.
Segons la meva opinió, en l'assignatura d'aplicacions educatives a internet es dóna aquesta metodologia, ja que l'alumne fa un procés de construcció del seu aprenentatge, de manera autònoma, encara que el mestre també recolza. A més apareix un aprenentatge actiu i participatiu per part dels alumnes dins un context significatiu i motivador que fa que l'alumne pugui adquirir uns coneixements coherents i amb sentit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario